Sluta röka

Så nu har jag bestämt mig! Jag ska sluta röka!
Jajaa alla vet det dödar, du får cancer blablablabklaaa! Orka we know! Alla räkare kan redan dem fraserna!
 Jag menar varje gång det är en sluta röka kampnj röker vi alla rökar lite extra bara för att! De är alltid kul att provisera.
 Så det är inte därför jag har kommit till insikt. Det var under  japanska läxtion förra veckan när min japanska lärare helt plötsligt börjar vifta med ett cigg paket i handen  och jag några sekunder senare inser att det faktist är mitt! Först blev jag rädd att han skulle kasta dem ut genom fönstret lr kasta det i papperskorgen ( man vet aldrig med han) sen blev jag sur och började skrika att han skulle ge tillbaka det. Det var inte för en långt efter  som jag fick be om att han skulle ge tillbaka det och då slog det mig......det är inte jag som styr ciggareterna de är dem som styr mig. Låter jätte larvigt, jag vet men det är sant. Men tänk på det en senkund. Tänk er om ni skulle ta ifrån en herion missbrukare sitt heroin han skulle troligen reaggera lika dant som jag gjorde *räddsla, arg och bedjan* Det är fett töntigt att vi är så styrda av ett paket gift igentligen.
Jag menar om ciggareterna hade smakat gott hade nästa igen börjat för då vet vi att om vi skulle börja röka  skulle vi bli beronde men just för att dem smakar shit tror vi att vi är tillräckligt starka att låta bli och därför blir beroende. Därför  vi testa gång på gång tills vi börjar köpa egna paket (FAST!). Och om jag ska tal för mig själv så tycker jag det är en äcklig van + att jag gör av med 150 kr i veckan jag skulle spara runt 500 kr i månaden på att lägga av . Tänk hur mycket skor jag skulle kunna handla;P!!


Kommentarer
Postat av: Fanny

fan vad bra gumman nu kommer detta hjälpa dej att sluta<3

2009-04-23 @ 07:12:14
URL: http://fannyer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0