Igår dagen vilket kaso!

Hela gårdagen är som ett blurr just nu

Diana ringde igår och berättade att hon råckat ut för en olycka, så hon frågade om jag kunde följa med henne till vårdcentralen. Så sakt så gjort, 20 min senare mötte jag upp min lilla älsking diana i sumpan. När jag såg henne komma gånde vinglade hon lite och så ostadig ut. När Jag senare såg på henne lite närmare håll såg jag att enna sidan av hennes ansiktet var helt svullet och blåt. *Blev helt livrädd när jag såg det!*

Så jag följde henne till vårdcentralen. När vi kom in sa dem till oss att det inte fanns några akut tider. Men när  jag blev irreterad och visade henne dianas ansikte så ändrade sig sjuksöterskan sig och gav ass en tid.
Hon blev indagen på akuten och dem ringde efter en ambulans. In i ambulansen och iväg till karolinsk.  *hehe jag var fett nöjd att jag fick åka ambulans* När vi kom in på karolinska la dem henne på en liten sjukhusbår där hon fick ligga innan undersökingen började. Sen flyttade dem henne in till ett rum där dokton fick kolla på henne. Sen blev det röken men innan det vi fick väbta på röken i 7 timmar.
Men under vår väntetid så satt vi oss och roade oss med att mobba alla andra runt omkring oss  och den bitterfittan till sjuksköterska och hennes söta lilla spanska proelev som inte visste något om medicein. *Efter det blir det mesta blurr ut av att jag var så trött.

Dagen var otroligt seg och dryg på sjukhuset! Men jag är glad att diana mår bättre nu! Och jag gör alltför henne så jag bryr mig inte om jag hade behövt sitta där ett dygn till.
Det slutade med att hon hade fått en hjärnskaking och blev kvar under natten på sjukhuset. När jag var på väg hem var jag helt slut! Hade inte ätit  på 24 timmar lr sovigt ordentlig så under mitt telefon samtal  på väg hem med mimmi  somnade jag mitt under samtalet:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0