A Little Princess

A Little Princess, 1995 en av barndomens finaste filmer. Jag kommer ihåg hur jag kröp ihop upp i soffan och hur jag grät när den elaka föreståndarinna lätt henne slava som ett djur. Jag önskade mig in i filmen.
Jag älskade verkligen den här filmen när jag var barn, jag identifierad mig med huvudrollen (flickan), hur hon flydde till fantasin och sagornas värld. Hur hon trollband alla i sin närhet och godhet...hela kliché andan tog en med storm. Litteratur och barnsagor världen som smälte samman till ett...
Vad hände egentligen med ens fantasi? Var tog du vägen? Vilken stig tog du och vilken stig tog jag?
Den indv som inte har sätt den här filmen "A Little Princess", är totalt kass! Då har man verkligen missat en av världens mest magiska filmer någonsin.
Liesel Matthws as Sara Crewe
¨¨
I do love storys. Well I'm off to bed (GOD NIGHT) no more films for tonight
kisses and hugs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0