Tivoli/ och en pullan i köket!

50-Talet!
Tiden jag aldrig föddes i men som jag nu har fått smaka på dem senaste dagarna. T ex som nu vid frukost när jag tänkte skiva ett ägg för att kunna njuta av den på min macka. Jag gick in till köket och letar efter något som skulle gå och skiva med, till slut hittar jag "Pullan", en av dem tidgare äg skivarna. "Pullan" är från 50-talet och är en sliver skivare för ägg. "Pullan" är charmig på sitt sätt men en extremt klumpig ägg skivare. XD

Igår besökte jag även Sillamarknaden. Sillamrknaden som jag så länge har  älskat
sedan barnsben. Men som igår kändes som ett slag i ansiktet och alla dem coola karusellerna bleknade,  Tivolidelen som hölls av dem kejderökande polaker, med tygg kepsar och pippa i mun stycket, hade inte direkt något hav av karusellerna, kanske upp till 5 st. Allt långt från sin tid. I'm back in to the 50-thies again! Det känns mer som en dålig film med B-budget efter som kläd förrådet bilivt förväxlat med en en drama 2000-Talet och inte passar in i kulisserna med 50-tals tema.  Men måste erkänna att när det "Skånska Rocken rollers"  drog i gång i det lilla uppslagna cirkus tälet och det klingade dansbands musiken hörs i luften blir allt ganska myssigt. För utom den stinkade sill lukten som ligger som ett tugnt moln i luften.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0